Urakoitsijoiden hallinta
Varmista kumppanien luotettavuus ja toiminnan läpinäkyvyys läpi alihankintaketjun.
Urakoitsijoiden hallinta
Zeronin avulla varmistat, että työ hankitaan vain vastuulliselta toimittajalta. Määrittelet itse projektin urakoitsijoiden tarvittavat pätevyydet ja koulutukset. Zeroni seuraa automaattisesti läpi koko projektin, että tilaajavastuulain velvoitteet täyttyvät, ja raportoi automaattisesti, mikäli tarvittavat vaatimukset ja dokumentit ovat vanhentumassa kesken työmaan tai hankkeen.
Urakoitsijoiden taustojen tarkistus
Yhteistyökumppaniemme kautta tarjoamme luotettavan ja laajan analyysin urakoitsijan liiketoiminnan vastuullisuudesta ja vastuuhenkilöistä. Globaalin yhteistyökumppanimme avulla tarjoamme myös maakohtaiset dokumentit ulkomaisen urakoitsijan tilaajavastuun tarkistamiseen.
Urakoitsijaketjun hallinta
Palvelun avulla urakoitsijat pääsevät itse täyttämään ja päivittämään tietonsa – tämä vähentää tilaajan työmäärää, poistaa GDPR-riskejä sekä minimoi virheiden mahdollisuutta.
Tilaajavastuun seuranta
Työn tilaajan vastuulla on varmistaa, että sopimuskumppani on hoitanut lakisääteiset velvoitteensa sekä sopimuskumppanina että työnantajana. Zeronin avulla tilaajavastuuvelvollisuuksien ja tilaajavastuulain mukaisten selvitysten valvonta onnistuu vaivattomasti, kun kaikki tarvittava tieto on saatavana automaattisesti.
Kohti läpinäkyvää urakoitsijaketjua
Zeroni tarjoaa selkeän prosessin ja työkalut toimittajan taustojen tarkistukseen ja arviointiin, sekä seuraa automaattisesti toimittajan lakisääteisten velvoitteiden täyttymistä ja muutoksia. Keskitetty sopimuskumppanien ja työntekijöiden hallinta-alusta tehostaa viestintää toimittajien ja aliurakoitsijoiden kanssa sekä minimoi hankintaan ja projekteihin liittyviä riskejä.
Usein kysyttyä
Zeroni on ulkoisen työvoiman hallintaan suunniteltu palvelu, jonka avulla asiakkaamme varmistavat mahdollisimman sujuvan ulkopuolisen työvoiman käytön vastuullisuudesta tinkimättä. Zeronilla asiakkaamme vapauttaa aikaa itse työn johtamiseen.
Zeronin avulla varmistat, että työkohteisiinne pääsevät työskentelemään ainoastaan ne urakoitsijat ja työntekijät, jotka täyttävät lain velvoitteet ja yrityksenne vaatimukset. Autamme asiakkaitamme sujuvoittamaan ja automatisoimaan työntekijöiden onboarding -prosessia, joka johtaa vastuullisempaan ja tehokkaampaan työntekijöiden virtaukseen poistaen toiminnasta turhaa hukkaa.
Zeroni tarjoaa monipuoliset työkalut urakoitsijoiden, työntekijöiden, työturvallisuuden ja työmaapalvelujen hallintaan. Palvelumme avulla voit esimerkiksi:
- seurata urakoitsijoiden ja toimittajien tilaajavastuuta
- valvoa työntekijän työskentelyoikeuden voimassaoloa Suomessa
- hallinnoida työntekijöiden pätevyyksiä ja työmaalupia
- huolehtia työvoiman perehdyttämisestä digitaalisesti
- toteuttaa turvallisuusmittauksia
- hoitaa lakisääteiset verottajailmoitukset ja AVI-raportoinnit helposti ja nopeasti
Ratkaisumme tarjoaa lisäksi kattavan kokonaisuuden erilaisia työmaapalveluja, kuten:
- kulunvalvonnan
- kalustonhallinnan
- työmaapäiväkirjan
- tuntikirjanpidon
- kohdennetut viestintätyökalut
Zeroni yhdistää useat toisistaan erilliset turvallisuusprosessit yhdeksi älykkääksi järjestelmäksi, joka parantaa työkohteen turvallisuutta, projektin kannattavuutta ja sitouttaa työntekijät ja urakoitsijat vastuulliseen toimintaan.
Ratkaisumme on kattavasti käytössä rakennusalalla, infrahankkeissa ja teollisuudessa. Palvelumme sopii parhaiten suurille ja keskisuurille yrityksille, jotka toimivat päätoteuttajan tai tilaajan roolissa työmailla ja vastaavat ulkoisen työvoiman ja työturvallisuuden hallinnasta.
Lue asiakkaidemme kokemuksia Zeronista
1. Säästät aikaa ja resursseja
Zeronin kaltaista kokonaisuutta ei markkinoilta löydy, joten et tarvitse enää erillisiä järjestelmiä työturvallisuuden hallintaan, ja työmaiden arki helpottuu. Zeronin valvova automatiikka hoitaa suurimman osan työstä, joka muuten hoidettaisiin manuaalisella paperinpyörittelyllä: työaikaa voidaan käyttää tehokkaammin sekä toimistoissa että työmaalla.
2. Sujuvalla onboarding-prosessilla varmistat, että työt tehdään vastuullisesti ja laadukkaasti
Työn ostamiseen ja teettämiseen liittyvät lain kiemurat työllistävät yrityksiä valtavasti. Veroviranomaisen ja Aluehallintoviraston edellyttämien raporttien, dokumenttien ja selvitysten käsittely vie aikaa ja resursseja. Me Zeronilla haluamme sujuvoittaa ja automatisoida ulkopuolisen työvoiman hallintaan liittyviä prosesseja ja varmistaa, että työt tehdään turvallisesti ja vastuullisesti.
Onboarding-prosessimme ansiosta yritys voi keskittyä ydinliiketoimintaansa – me hoidamme työvoiman laadun- ja lainmukaisuuden valvonnan puolestanne.
Pyydä esittely, niin kerromme, miten palvelu hyödyttää toimintaasi
Zeroni seuraa urakoitsijoiden ja työntekijöiden tietoja reaaliajassa ja raportoi käyttäjälle heti, mikäli esimerkiksi urakoitsijan tilaajavastuutiedoissa tai työntekijän perehdytystiedoissa on puutteita tai pätevyydet ovat vanhentumassa. Ilmoitusvelvollisuuslain mukaiset rakentamisilmoitukset luodaan ja lähetetään Zeronista täysin automaattisesti.
Palvelun hinta määräytyy työmaiden/laitosten määrän sekä työmaan tyypistä riippuen lupien tai leimausten määrän mukaisesti. Haluamme tarjota aina asiakkaan tarpeisiin sopivan palvelun ja olla samalla sivulla siitä, että palvelumme tukee liiketoimintaanne kannattavasti ja tarkoituksenmukaisesti. Varaa aika esittelylle, niin kerromme, kuinka paljon säästät aikaa ja rahaa ottaessasi älykkäämmät Zeroni-onboardingprosessit käyttöösi.
Kyllä on, olemme toteuttaneet integraatioita mm. taloushallinto-, HR-, raportointi, verkkokoulutus- ja kulunvalvontajärjestelmiin. Toteutamme myös räätälöityjä integraatioita asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Pyydä esittely, niin kerromme, miten palvelu hyödyttää toimintaasi